Tweewielcademy geeft leveranciers kijk op winkelinrichting

29-11-2011

 

Op 25 november jl. heeft Tweewieler Academy een workshop Winkelinrichting gegeven aan een aantal toeleveranciers en retailers. 
 
Aan de uitnodiging van de Tweewieler Academy was goed gehoor gegeven. Er waren twee ochtend- en twee middagsessies nodig om de workshop te kunnen geven. Wim van Vliet en Hans Struijk waren de trainers van deze workshops.
 

De workshop was een verkorte versie (1 dagdeel) van de training Optimale Winkelindeling, die normaal een hele dag duurt en werd bewust gegeven aan een brede selectie afgevaardigden van leveranciers en grossiers uit de fietsenbranche. Het gaat hier niet over merken. Doel is te laten zien hoe je een betere tweewielerwinkel creëert. Dit in het belang van de tweewielerondernemer maar gelijktijdig in hun eigen belang. Immers, in een betere winkel worden de producten beter gepresenteerd. Een Win-Win situatie dus. Elke gast kroop dit dagdeel in de huid van een tweewielerondernemer die zijn winkel opnieuw gaat inrichten. Na deze workshop is diegene nog beter in staat om hun afnemers aan te sturen op het creëren van een betere winkel.”

 

In de workshop werd aandacht besteed aan:

  • Doelgroepbenadering,
  • Stopkracht van de winkel,
  • Sfeer en beleving,
  • Efficiënt werken en winkelen,
  • Overzicht voor de klant,
  • Doordachte routing,
  • Koopimpulsen
  • en Presentatiekracht.


De deelnemers moesten actief deelnemen, zij kregen vele vragen voorgelegd die van pas komen bij de doelgroepbenadering, om bijvoorbeeld te voorkomen dat je fietsen in de winkel hebt staan, die niet bij de doelgroep passen. Tevens kregen zij de opdracht om een bestaand winkelpand in te tekenen aan de hand van een opdracht. Opvallend was dat de eindresultaten vaak totaal verschillend waren. Een aantal deelnemers werd gevraagd zijn tekening persoonlijk toe te lichten. Later werd het uiteindelijk resultaat van die bestaande winkel getoond. Wie er met zijn ontwerp het dichtste bij zat werd beloond met een iPod.
 
De workshop leverde naast veel vragen en antwoorden ook veel onderlinge discussie op wat vervolgens weer resulteerde in interessante uitkomsten en ontdekkingen. Er werden handvatten aangereikt en er ontstonden eye-openers, die de account managers kunnen gebruiken bij toekomstige gesprekken met hun klanten.

Meer weten of aanmelden

Meer over de training Optimale Winkelindeling vindt u op www.tweewieleracademy.nl. Direct inschrijven voor een training kan op de website of door een e-mail te sturen aan info@tweewieleracademy.nl

 

    

 

Aanmelden voor de nieuwsbrief?

E-mail: 
Fiets:
Scooter:
Motor:
Allen:

scheidingslijn

Tweewieler Academy | Tel: 030-608 79 31 | info@tweewieleracademy.nl | DisclaimerTwitter iconFacebook icon